הפסיכולוגיה שמאחורי בחירת הצבעים לחדרי תינוקות

MBart ציורי קיר
suke-tran-462029
תוכן עניינים

איך הצבעים משפיעים על הבריאות ועל השמחה של התינוק שלנו

בחירת צבעים או ציורים לחדרי ילדים/תינוקות אולי נשמע משימה פשוטה, אבל למעשה זה יכול להיות קצת מסובך.
בתקווה שנצליח להימלט מלבחור את הצבעים המסורתיים של הכחול או הוורוד, הרבה זוגות צעירים צועדים לתוך עולם מלא בצבעים בתקווה שהם ימצאו את הצבע המושלם בשבילם, אחרי הכל, לא מדובר פה במדע טילים, נכון?

אז יש לי חדשות בשבילכם, זה כן.
אתם יכולים לשאול גדוד של חוקרים שהשקיעו מליונים במחקרים בנושא.

המחקר הפסיכולוגי הראשון שפורסם בזמנו, מוכיח שצבעים משפיעים על מצב הרוח וההתנהגות, זה מעורר תאים במוח, ואפילו יכול להשפיע על הבריאות של הבייבי שלנו.

כל מי שעסק בתחום של שיווק פירסומי וכדומה השתמש בממצאים האלו במשך תקופה ארוכה,
הקירות בחדר הכושר מעוצבים על ידי ציירי קירות ואמנים שונים, הספא, אפילו החנות האוכל הקטנה האהובה עליכם אולי לא שמתם לב אבל גם היא משתמשת בציורי קיר ובחירת צבעים חכמה כדי להשפיע על המוח שלנו,
אבל הצבעים באים להשפיע לא רק על הכיס שלנו.
מומחים הוכיחו כי חשיפה לצבעים מסויימים גם משפר את איכות השינה, לשפר את הזיכרון שלנו, וגם לשפר אפילו את הביצועים שלנו בלימודים.

בין אם אתם מתכננים צבעים/ציור לקיר של חדר תינוקות או סתם לעצב מחדש את החדר ילדים שלכם, אז כדאי שתשקלו להעזר בתועלת הפסיכולוגית שזה יכול לתת לפני שאתם פותחים את המיכל צבע או לפני שאתם מזמינים צייר.

אז מה צבע יכול לעשות

צבעים שונים יכולים להשפיע באופן שונה על השלווה הפנימית שלך ועל הגוף שלך.
רוצים לדעת איך משפיע הצבע האהוב עליכם?
קבלו פירוט קצר על כל צבע, יתרונות וחסרונות.

צבעים חמים:

בגדול, צבעים חמים מייצרים אושר ונינוחות, הם מייצרים סוג של אינטימיות על ידי זה שהם מייצרים שחטים גדולים ופתוחים שנרגיש בהם הרבה יותר נוח.
צבעים מודגשים של צהוב, כתום ואדום הם נותנים אנרגיה וממריצים את גופנו.

אולי זה כן מועיל להתפתחות ולגדילה אבל זה לא יתרון  כל גדול בזמן שאנו רוצים ללכת לישון, גוונים אנרגטיים מדיי.
לכן נשתמש בחכמה ובמתינות בצבעים החמים.

אז אם נרצה לצבוע את החדר שלנו בצהוב בהיר מדיי או אדום חזק אז במקום זה אנו נצבע רק קיר אחד או שנעשה ציור עוצמתי בצבעים הנ"ל רק על קיר אחד. ומומלץ גם למזג בין שני סוגי הצבעים- צבעים חמים וקרים כדי ליצור אווירה מאוזנת ע"י יצירת ניגוד.

וורוד

בדרך כלל הצבע האהוב ביותר על ילדות קטנות, הצבע הוורוד מעורר אמפתיה ונשיות וגורם לתחושה נינוחה.
אבל, למרות שמדובר בצבע שמרגיע בהתחלה, הוא יכול להיות דיי מעצבן בטווח הארוך, מה שיוביל להתנהגות תוססת במיוחד, נכון שהנסיכה הקטנה שלכם מאוד רוצה את הצבע הזה עכשיו אבל תהיו מוכנים שהיא לא תירצה אותו בעתיד.

אדום

צבע מאוד עשיר עם הרבה רגש, הצבע הזה ממריץ את הגוף ומאוד מרגש, מגדיל את הפעימות לב, הנשימה ואת לחץ הדם.
מצפים שהקטן שלכם יגדל להיות אתלט? מומחים הוכיחו שהצבע האדום מגדיל את יכולות האתלטיות שלנו.
מצד שני הצבע הזה משפיע גם לרעה וגורם לאגרסיביות יתרה, קושי בריכוז וגם אפילו כאבי ראש…
מומחים טוענים שאפילו זה יכול לגרום לירידה בציונים של הילד.

כתום

צבע מאוד ידידותי ומזמין, לצבע כתום הרבה תכונות טובות, זהו צבע עם אופי מאוד חברתי, טובה מאוד לתקשורת, כמו בהרבה צבעים יותר מדיי כתום יכול להשפיע לרעה, צריך מינון נכון.

צהוב

בהיר ושמח, הצבע צהוב מאוד קשור לאושר וגם משרה מוטיבציה, צבע רך, הצבע צהוב לעומת הרבה צבעים בהירים אחרים הוא תורם לריכוז.
אבל… כמו לכל צבע גם לצהוב יש מגרעות, יותר מדיי מהצבע הזה יכול לעורר תסכול ואף כעס, וכתוצאה מזה התינוקות יהיו מומרצים יותר מדיי…

צבעים קרים:

לצבעים קרים יש השפעה מאוד מרגיעה על הגוף שלכם, צבעים אלו יכולים לגרום לחדר הילדים שלכם להרגיש מרווח יותר ומרגיע יותר, תדמיינו ציור של שמיים כחולים בתקרה, או גלים יפים.
עם זאת גם לא טוב להשתמש ביותר מדיי צבעים קרים.
למרות הצבע המרגיע של הצבעים הקרים, הצבעים הקרים איך נגיד את זה, הם לא הכי מזמינים בעולם.

כחול

בדיוק ההפך הגמור מצבע האדום, הכחול מרגיע את הנפש ואת הגוף שלנו, מנמיך לחץ דם, את קצת הנשימה ואת קצב הלב, ועוזר אם יש תחושות של פחד וכדומה,
ילדים שיש להם בעיות בשינה או שיש להם בעיות עצבים התפרצויות וכדומה, יתכן שבילוי בסביבה כחולה יעזור לילד.
חלק מההשפעות של צבע הכחול גם מרגיעות את הגוף.

ירוק

צבע הירוק הוא הצבע שמייצג את הטבע, זהו צבע שנותן תחושת סביבה רגועה ונקיה, זהו צבע ששייך גם לבריאות, יש לצבע זה השפעה חזקה על הגוף ועל המוח שלנו, מפחית חרדות ועוזר בריכוז, שהייה בסביבה ירוקה גם משפרת את יכולות הקריאה,
מחקר אחד גילה שאם תלמידים יניחו על גבי דף הקריאה שלהם איזשהו סרגל ירוק זה ישפר להם את מהירות הקריאה ואת יכולת ההבנה.

סגול

צבע הסגול משויך לעולם החכמה והרוחניות, הצבע הזה מביא שילוב מיוחד של היציבות של הצבע הכחול ואת כוח האנרגיה של הצבע האדום, ולקח את המאפיינים הטובים של שניהם. הצבע הסגול גם משויך לעושר ופאר ונותן תחושה מפוארת.

לכו אחרי הלב שלכם

כן, מדע ופסיכולוגיה יכול להיות לפעמים מאוד מכליל ולא מדויק, תזכרו תמיד שתגובות פסיכולוגיות הם תמיד יהיו אישיות, אתם יכולים להרגיש דברים אחרים מכל מה שהמדע הוכיח פה, וזה בסדר גמור. אם התינוק הקטן שלכם מאוד אוהב אדום, אז אל תדאגו מכל התכונות השליליות שלו, המוח שלנו מתוכנת בצורה שהוא מזהה את הצבע שהוא צריך והמוח שלנו יוביל אותנו אל הצבע שנבחר, במילים אחרות, אם התינוק שלכם מבסוט, אז המוח שלו שמח גם.

קראו עוד מאמרים קשורים:

התוכן נכתב על ידי צוות האתר mbartstudio.com כל התוכן מגיע ממקורות שאפשר לסמוך עליהם, כדי לתת לכם הגולשים את הידע הרצוי בנושא ציורי קיר.

מאמרים נוספים בנושא: ,

הגיע הזמן לעצב את החדר?

כדי לקבל הצעת מחיר עבור ציורי קיר מלאו את הטופס ואנו ניצור איתכם קשר בהקדם האפשרי

כתובת
פרטי יצירת קשר